Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ,ΠΗΓΗ ΚΑΚΩΝ

Του Κώστα Ράπτη *

Ας αποδεχθούμε σαν δεδομένο ότι, δεν μπορείς να αναφέρεσαι σε έναν πλήθυσμό δισεκατομμυρίων δίνοντάς τους απόλυτα χαρακτηριστικά
Σε έναν τεράστιο πληθυσμό υπάρχουν και φανατικοί, που έχουν μάθει να ξεχωρίζουν μόνο το μαύρο από το άσπρο
Το μέγεθος και ο βαθμός του φανατισμού εξαρτάται από το επίπεδο παιδείας και μόρφωσης,εμείς οι χριστιανοί περάσαμε μεγάλες περιόδους φανατισμού με θρησκευτικούς πολέμους και κυνήγι μαγισσών
Ο Ελληνορωμαϊκός πολιτισμός μας έδωσε τα εφόδια που ήταν απαραίτητα, για να αντικαταστήσουμε τον φανατισμό με τον ορθολογισμό και να οδηγηθούμε στον διαφωτισμό
Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμη φανατικοί,ας θυμηθούμε ότι ποτέ στην Ελλάδα δεν προβλήθηκε η ταινία,ο τελευταίος πειρασμός γιατί δεν το επέτρεψαν φανατισμένοι συμπατριώτες μας

Οι μουσουλμάνοι δεν είχαν την ίδια τύχη με εμας, να ενστερνισθούν τις αρχές και αξίες του διαφωτισμού,γιατί οι προσπάθειες που έγιναν σταμάτησαν στην άρνηση των μουλάδων
Στέκει όμως,από μόνο του,αυτό το επιχείρημα για να καταλάβουμε την συμπεριφορά των μουσουλμάνων ;,
κατά την γνώμη μου όχι,γιατί,
Δεν μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα,γιατί μουσουλμάνοι που έτυχαν της ευρωπαϊκής παιδείας γεννήθηκαν και έζησαν σε ευρωπαϊκές χώρες στρέφονται εναντίον της
Εδω αναφύεται ένα θέμα που αφορά όλους μας, όπου κι αν βρισκόμαστε

Ας σκεφτεί ο καθένας από εμάς,χριστιανός ή μουσουλμάνος, αν έχει φίλους της αντίθετης θρησκείας,ή αν ευδοκίμησε ποτέ μία τέτοια προσέγγιση,που πιθανό να έχει γίνει
Η απάντηση θα είναι μάλλον αρνητική και δεν ευθύνεται κανένας από εμάς ή αυτούς,γιατί η προσέγγιση και συναντίληψη με ανθρώπους πολύ διαφορετικής κουλτούρας και τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς είναι από αδύνατη,έως ανέφικτη
Αν αυτό ισχύει και για ανθρώπους της ίδιας κουλτούρας,πόσο μάλλον διαφορετικής

Εκείνο λοιπόν που συμβαίνει σε ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετική κουλτούρα είναι ότι, όχι μόνο δεν ενσωματώνονται στην κοινωνία στην οποία ζούν,αλλά ούτε κάν την αποδέχονται σαν δική τους,απολαμβάνουν τις υλικές της απολαβές, αλλά δεν αποδέχονται τις αρχές και τις αξίες της
Για να το καταλάβουμε διαφορετικά,ζούν απομονωμένα μέσα στην ίδια τους την κοινωνία,αλλά,όμως
'Αν η κοινωνία δεν σε αποδέχεται ισότιμα,και αν εσύ ο ίδιος δεν έχεις την δυνατότητα να κερδίσεις και να αποκομίσεις από τα οφέλη που η κοινωνία σου προσφέρει,,τότε,
Σκεφτείτε πόσο εύκολο είναι να ρίξεις την ευθύνη στην κοινωνία και να στραφείς εναντίον της, υποστηρίζοντας την ανωτερότητα της δικής σου διαφορετικότητας,που νομίζεις ότι,σε εξυψώνει απέναντί τους
Το αντίθετο ακριβώς παράδειγμα αποτελεί ο μουσουλμάνος δήμαρχος του Λονδίνου,πλήρως ενσωματωμένος στις δυτικές αξίες


Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει στους έλληνες που ζούν στο εξωτερικό,ζούν ανάμεσα στην δουλειά,το ελληνικό καφενείο και την οικογένεια,πολλοί από αυτούς ζούν χρόνια και συναταξιοδοτούνται,χωρίς να έχουν μάθει με σωστό τρόπο ούτε την γλώσσα της χώρας που ζούν
Για ποιά συμμετοχή λοιπόν σε αρχες και αξίες μπορεί να μιλάμε στις χώρες που ζούν ; γι' αυτό...
'Οσοι προσδοκούν ότι η ψήφος των ελλήνων του εξωτερικού θα έχει τον ορθολογικό και προοδευτικό χαρακτήρα των χωρών που ζούν πλανώνται.


*Ο Κώστας Ράπτης είναι Κοινωνιολόγος και Οικονομολόγος